A house Stockholm är en ny kreativ hub som nyligen öppnat i den ikoniska byggnaden som tidigare huserade Arkitekturhögskolan på Östermalm, bara ett stenkast från T-bana Tekniska Högskolan.
Häromhelgen fick vi möjlighet att nyttja utrymmet för vårt första fysiska möte; jag, Christoffer och Yasmine. Vi har pratat över Skype, mail, Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, Meistertask, telefon, sms och oändligt många andra kanaler sedan i oktober, när idén till Svenska Nomader först kläcktes, men det här var första gången vi sågs alla tre IRL. Som tur är klickade vi lika bra i verkliga livet som vi gjort digitalt – ett tydligt bevis på att det går att skapa nya samarbeten och företag platsoberoende, till och med utan att träffa sina partners ’ansikte mot ansikte’ på flera månader.
För den i jakt på ett co-working space, mötesrum eller eventutrymme i Stockholm kan A house varmt rekommenderas. Industriella ytor blandas med modern design, både i större öppna rum med co-working som i möteslokaler i olika storlekar (med white boards – vilket uppskattas mycket i brainstormingmöten!) och större eventspaces. A house Stockholm riktar sig mot entreprenörer och företag inom mode, mat och mat. På plats anordnas också flertalet seminarium, föreläsningar, events och andra happenings. Mer om de olika typer av medlemskap som erbjuds på A house Stockholm finns att läsa här.
Från att ha spenderat mycket tid i London på sistone där det fullkomligt myllrar av co-working-möjligheter är det jättehäftigt att se vad som just nu händer på co-working-fronten i Stockholm! A house Stockholm är en given ny favorit i huvudstaden. Tack än en gång för att vi fick möjligheten att hänga och innovera hos er!
Så roligt att ni startat upp allting över nätet ju! Blev nyfiken på Meistertask och var tvungen att spana in vad det är för något. Hur använder ni er av det? Skulle du säga att det är jämförbart med Trello (om du känner till det)?
Hej Jenn! Det var Christoffer hos oss som rekommenderdae Meistertask. Skillnaden mot Trello är att det känns lite mer projektbaserat i en tidslinje. Dvs att man kan följa status av enskilda projekt från ”idéstadium”, till ”påbörjad” till ”väntar på beslut/godkännande” och sen även till ”avslutat”. Istället för egna boards som på Trello så har vi gjort kategoriseringar som vi märker de olika tasksen med, så som ”hemsida”, ”sociala medier”, ”samarbeten”, ”podcast” mm. Så i det stora hela är det ju som Trello, bara lite mer avancerat i sin form just för projekt! Jag har också använt Basecamp tidigare som jag gillar! Men Tycker att Meistertask fungerat väldigt bra för oss!